Buurtteams Volwassenen Nijmegen > Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Hieronder lees je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw antwoord er toch niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
Eén van onze buurtteams helpt je graag verder!

Je kunt bellen of een e-mail sturen om een afspraak te maken. Meestal lukt het om binnen een paar dagen een afspraak te plannen. Op de pagina van je buurtteam vind je de contactgegevens.

Dit is afhankelijk van jouw vraag of situatie. Soms is één gesprek voldoende. Soms is meer tijd nodig om samen een oplossing te vinden. En soms houden we nog een tijdje contact als steuntje in de rug.

Als het buurtteam je niet kan helpen, dan kan een buurtteammedewerker een indicatie afgeven voor een maatwerkvoorziening.

Nee, voor ondersteuning van het buurtteam hoef je niet te betalen.

Een buurtteammedewerker geeft begeleiding bij jouw hulpvragen.

Buurtteams Volwassenen Nijmegen is voor inwoners van 18 tot 65 jaar, zonder kinderen. Heb je inwonende kinderen jonger dan 18? Neem dan contact op met Buurtteams Jeugd & Gezin.

Op het moment dat jouw indicatie afloopt en er nog ondersteuning nodig blijft, neem jij zelf contact op met het buurtteam in jouw wijk. Je ontvangt hiervoor 6-8 weken voorafgaand aan de aflopende indicatie een brief van de gemeente.  

De buurtteammedewerker maakt een afspraak voor een kennismakingsgesprek met jou. In dit gesprek bespreekt de buurtteammedewerker samen met jou de ondersteuningsvraag en maakt de afweging of het buurtteam de ondersteuning zelf kan bieden of in sommige gevallen toch moet doorverwijzen naar een maatwerkvoorziening.

Ouders van thuiswonende kinderen die ouder zijn dan 18 jaar kunnen bij één van onze buurtteams terecht.

Als je ouder bent dan 65 jaar dan kun je met jouw vraag bij de Ouderenadviseurs van Sterker terecht.

Als in onze organisatie of rond jouw hulpverlening iets beter kan of niet goed gaat, dan bespreken wij dat ook graag met je. Het kan ook voorkomen dat je het niet eens bent met een besluit dat is genomen. Je kunt ons feedback geven, bezwaar maken of een klacht indienen. We gaan graag met jou in gesprek om onze organisatie te verbeteren en doen ons best om jouw vertrouwen in ons te herstellen.