E-hulp
Wat is e-hulp?
Wil je direct aan de slag met jouw hulpvraag en zelf bepalen waar en wanneer je dit doet? Vind je het prettig dat je dit gewoon digitaal kunt doen? En wil je zelf een buurtteammedewerker kiezen die jou hierbij ondersteunt? Dan is e-hulp misschien iets voor jou!
E-hulp is een nieuwe manier van ondersteuning; een digitale vorm van ondersteuning. Hiermee helpen we jou 100% online. Door middel van persoonlijke beeldbelgesprekken en aanvullende online programma’s word jij volledig digitaal ondersteund bij jouw hulpvragen.
Met e-hulp behoud je je eigen regie in het gehele traject. Je kunt een afspraak maken met buurtteammedewerker Lotte of Mariska op het moment dat het in jouw agenda past.
Voor wie is e-hulp?
E-hulp is er voor iedere volwassen inwoner van Nijmegen tussen de 18 en 65 jaar die geen kinderen (onder de 18) meer thuis heeft. Het is verder belangrijk dat jij digitaal vaardig bent en de beschikking hebt over een smartphone, tablet, laptop of computer met webcam.
Online aan de slag met Gezondeboel
Naast online individuele beeldbelgesprekken met jouw buurtteammedewerker, kun je ook zelf online aan de slag via de leeromgeving Gezondeboel. Gezondeboel bestaat uit meer dan 150 trainingen met oefeningen, filmpjes en opdrachten die goed bij jouw doelen passen. Voorbeelden van modules in Gezondeboel zijn: Omgaan met autisme, ADHD, Planning en structuur maar ook modules zoals Veerkracht, Geluk en Eenzaamheid zitten in het pakket. Op deze manier is er altijd wel een module die jou kan helpen bij jouw hulpvraag.
Maak kennis met Lotte
Hallo, ik ben Lotte en ik werk als buurtteammedewerker.
Ik hoor vaak dat ik toegankelijk en betrokken ben. Graag ga ik met jou de samenwerking aan, zodat jij zelfstandig aan je doelen kan werken!
Ik ben op donderdag en vrijdag beschikbaar.
Maak kennis met Mariska
Hoi, ik ben Mariska en ik werk als buurtteammedewerker.
Ik ben gestructureerd, duidelijk, betrokken en positief ingesteld. Ik hoop dat ik jou verder kan helpen in jouw traject, waarbij jij vanzelfsprekend de regie zal blijven houden. Ik kijk uit naar onze stappen samen.
Ik ben beschikbaar op maandag en dinsdag.
Ervaringen van klanten
“Door e-hulp voel ik dat ik meer zelf de regie heb. Ik plan een afspraak in wanneer dit nodig is voor mij en met de begeleider die het best bij mijn hulpvraag aansluit.”
“De beeldbelgesprekken zijn een stok achter de deur. Het lukt mij hierdoor goed om zelf met mijn hulpvraag aan de slag te gaan met de modules van Gezondeboel.”
“Face-to-face hulpverlening is een te grote stap voor mij. Gesprekken vanuit mijn studentenkamer voelen veilig. Hierdoor kan ik makkelijker mijn verhaal doen en open zijn.”
Denk je dat e-hulp jou verder kan helpen?
Vul dan eerst de digitale checklist in!