Buurtteams Volwassenen Nijmegen > Klachten & Complimenten

Klachten & Complimenten

Regeling Klachten & Complimenten

Alle medewerkers van Buurtteams Volwassenen Nijmegen doen elke dag hun best om jou zo goed mogelijk te helpen. We vinden het belangrijk om onze dienstverlening continu te verbeteren. Dat kunnen wij natuurlijk niet zonder jouw hulp! Als in onze organisatie of rond jouw ondersteuning iets beter kan, niet goed gaat of juist heel goed gaat, dan horen wij dat graag van je. Hieronder lees je wat je kunt doen.

Heb je een compliment?
Onze medewerkers vinden het fijn om dat van je te horen. Met jouw compliment weten zij dat ze het goed doen en dat motiveert natuurlijk. Je kunt je compliment direct aan de buurtteammedewerker geven maar je kunt het ook laten weten via https://forms.zenya.work/wk7ck0t4nv/206.

Wil je een signaal afgeven?
Valt je iets op aan de ondersteuning, waarvan je denkt dat het belangrijk voor ons is om te weten? Geef dan je signaal af via https://forms.zenya.work/wk7ck0t4nv/206.

Ben je niet tevreden en heb je een klacht?
Een klacht heeft bijna altijd te maken met hoe je behandeld bent, bijvoorbeeld of je gelijkwaardig en respectvol behandeld bent. Maar het kan ook gaan over de bereikbaarheid van Buurtteams Volwassenen Nijmegen of de manier waarop ondersteuning geboden wordt.

Bespreek het eerst met ons
Als je ontevreden bent, vinden wij dat natuurlijk heel jammer en willen wij daar graag met je over in gesprek. Vaak kan ontevredenheid met een gesprek opgelost worden, zo voorkomen we dat je ontevredenheid erger wordt. Wil je toch officieel een klacht indienen? Dat kan, een klacht indienen kost je niets. Alleen als je kosten maakt voor eigen ondersteuning, dan betaal je die zelf.

Je onvrede kun je laten weten via https://forms.zenya.work/wk7ck0t4nv/206. Je krijgt dan bericht dat we je klacht ontvangen hebben en er wordt contact met je opgenomen om deze te bespreken.
We hopen dat je onvrede hiermee is opgelost en dat we er samen uitkomen. Lukt dit niet dan wordt je klacht officieel in behandeling genomen en wordt de verdere klachtenprocedure gevolgd.

Volledige regeling complimenten en klachten
De tekst op deze pagina is een samenvatting van ons volledige klachtenreglement. Wil je het volledige reglement lezen? Klachtenreglement Volwassenen

Externe onafhankelijke klachtencommissie Quasir
Kom je er samen met ons of met onze klachtenfunctionaris niet uit? Dan kun je je klacht ook indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie Quasir. Op deze manier:

  • Willen we recht doen aan de belangen van jou als klager door een zorgvuldige afhandeling van de klacht
  • Willen we een herstel van de vertrouwensrelatie bevorderen met jou
  • Bevorderen we de kwaliteit van het handelen van Buurtteams Volwassenen Nijmegen

Quasir Klachtenregeling
Quasir heeft een eigen klachtenregeling. Deze is te lezen via Klachtencommissie Zorg, goed geregeld door Quasir.

Wanneer is er sprake van een bezwaar?
Een bezwaar is altijd gericht tegen een besluit. U kunt een bepaalde beschikking wel of niet gekregen hebben en het daar niet mee eens zijn. Dan kunt u hiertegen bezwaar maken. U kunt uw bezwaren indienen bij de gemeente. Tegen besluiten kan altijd binnen zes weken een bezwaarschrift worden ingediend.